پاک و پاکیزه

راهکار های نوین نظافتی

پاک و پاکیزه

راهکار های نوین نظافتی

نقش اسکرابر در نظافت با کیفیت سطوح کف

جمعه, ۲۱ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۳۱ ق.ظ

شستشو و نظافت سطوح کف با هدف جلادهی به کفپوش ها و فراهم نمودن محیطی سالم امری لازم و ضروری می باشد. اگر چه استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت تا حدودی آلاینده های سطحی را بر طرف می نماید اما این شیوه ها از توان لازم و کافی برای حذف موثر و با کیفیت آلاینده ها برخوردار نمی باشند. با توجه به اهیمت شستشوو حذف آلاینده های انباشته بر روی سطوح کف، دستگاه های اسکرابر گزینه ای مناسب برای شستشو و نظافت می باشند. اسکرابر ها دستگاه های مکانیزه و تخصصی می باشند که به طور خاص و تخصصی برای شستشو و حذف آلاینده های انباشته بر روی سطوح کف طراحی و تولید شده اند.

ساز و کار دستگاه اسکرابر

اسکرابر یا کفشوی صنعتی دستگاهی مکانیزه و صنعتی می باشد که با استفاده از سامانه برس زنی و پاشش آب تمامی آلاینده های چسبیده بر روی سطوح را شستشو داده و نظافت می نماید. این دستگاه ها به منظور افزایش کیفیت شستشو و نظافت مجهز به دو مخزن مجزا برای آب تمیز و  آب کثیف بوده و از این رو همواره از پاشش آب تمیز برای شستشو و نظافت استفاده می نماید. از دیگر بخش های اصلی و مهم اسکرابر ها می توان به سیستم مکنده که شامل موتور مکنده و لاستیک تی می باشد اشاره نمود. سیستم مکنده با جمع آوری و انتقال آب و مایعات آلوده ناشی از شستشو به داخل مخزن آب کثیف باعث ایجاد سطوحی خشک و عاری از آلودگی می گردد.

دسته بندی دستگاه های اسکرابر

دستگاه های اسکرابر صنعتی بر اساس ویژگی های متنوع دستگاه ها در گروه های متنوعی دسته بندی می شوند. در ادامه به بررسی دو دسته از گروه بندی های این دستگاه ها می پردازیم:

دسته بندی اسکرابر های صنعتی بر اساس نوع هدایت دستگاه

اسکرابر ها بر اساس نوئع هدایت دستگاه، به دو دسته اسکرابر های دستی و اسکرابر های خودرویی دسته بندی می شوند. اسکرابر های دستی مجهز به دسته بوده و کاربر با قرار گرفتن در پشت دستگاه آن را هدایت می نماید. در حالیکه نمونه های خودرویی مجهز به صندلی بوده و کاربر با نشستن بر روی صندلی و درست همانند هدایت خودرو دستگاه را هدایت نموده و عملیات شستشو و نظافت را به انجام می رساند. نمونه های دستی کفشور های صنعتی، ابعاد کوچکی داشته و از این رو برای شستشو و نظافت معابر باریک و متراکم گزینه  ای مناسب می باشد در حالیکه نمونه های خودرویی به واسطه داشتن پهنای کاری بالا، ظرفیت بالای مخازن و همچنین سرنشنی دار بودن گزینه ممناسبی برای شستشو و نظافت محیط های وسیع و بزرگ می باشند.

دسته بندی اسکرابر ها بر اساس چگونگی تامین انرژی الکتریکی

اسکرابر ها بر اساس چگونگی تامین انرژی الکتریکی به دو دسته اسکرابر های کابلی و اسکرابر های باتری دار تقسیم می شوند. اسکرابر های کابلی با اتصال به برق شهری انرژی مورد نیاز خود را تامین نموده و از این رو در هنگام کار با این دستگاه ها، هیچ گونه نگرانی از بابت اتمام انرژی دستگاه وجود ندارد. البته حضور پریز برق در محیط برای استفاده از این نوع اسکرابر الزامی می باشد. همچنین حضور کابل برق در محیط می تواند برای افراد مزاحمت ایجاد نموده و دامنه حرکتی دستگاه به واسطه طول محدود کابل، محدود می باشد. در حالیکه در مدل های باتری دار به واسطه عدم حضور کابل برق هیچ گونه محدودیتی در حرکت دستگاه و مزاحمتی برا افراد وجود ندارد. فقط پیش از استفاده از دستگاه از شارژ بودن باتری باید مطمئن بود.

نقش اسکرابر در شستشوی موثر و با کیفیت سطوح کف

بر خلاف شیوه های سنتی و دستی اسکرابر ها به واسطه تجهیز به مخازن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف همواره ازا آب تمیز برای شستشو و نظافت استفاده می نمایند. همین امر مانع از انتشار آلاینده ها به دیگر بخش ها می گردد. علاوه بر این استفاده از سیستم برس زنی تمامی آلاینده های نفوذ کرده به داخل خلل و فرج کفپوش ها را بیرون کشیده و نظافت می نماید. نیروی رو به پایین اعمال شده بر روی برس دستگاه با افزایش فشار  و سطح تماس موثر برس نقش مهمی در ارتقا کیفیت شستشو و نظافت دستگاه ایفا می نماید.


  • superhero 93

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.