پاک و پاکیزه

راهکار های نوین نظافتی

پاک و پاکیزه

راهکار های نوین نظافتی

همه چیز در مورد اسکرابر

يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۰۷ ب.ظ

اسکرابر یا کفشوی صنعتی دستگاهی کاملا مکانیزه و تخصصی برای شستشو و نظافت سطوح کف می باشد. بر خلاف شیوه ه ای سنتی استفاده از دستگاه های مکانیزه و تخصصی نقش مهمی در ارتقا کیفیت شستشو و نظافت دارند. این دستگاه ها با استفاده از سامانه برس زنی و پاشش آب تمامی آلاینده های چسبیده بر روی سطوح را شستشو داده و از سطوح جدا می نمایند. همچنین الیاف ریز برس ها با نفوذ به داخل شار ها و خلل و فرج کفپوش ها تمامی آلاینده ها را بیرون کشیده و نظافت می نمایند. از دیگر بخش های دستگاه اسکرابر می توان به مخازن مجزا برای آب تمیز و اب کثیف اشاره نمود. تجهیز این دستگاه ها به مخازن مجزا موجب شده تا همواره از پاشش آب تمیز برای شستشو و نظافت سطوح استفاده گردد. یکی دیگر از بخش های دستگاه اسکرابر سیستم مککنده دستگاه می باشد سیستم مکنده که متشکل از موتور مکنده و لاستیک تی می باشد، تمام یاب و مایعات آلوده ناشی از شستشو را به طور کامل جمع آوری نموده و با انتقال ان به مخزن آب کثیف موجب خشک شدن کامل سطوح می گردد. 

دسته بندی دستگاه های اسکرابر 

اسکرابر ها یا کف شوی های صنعتی دستگاه های مکانیزه ای می باشند. که با استفاده از سیستم های مکانیزه عملیات شستشو و نظافت سطوح کف را انجام می دهند. دستگاه های اسکرابر بر اساس نوع هدایت دستگاه به دو دسته اسکرابر های دستی و دستگاه های اسکرابر سرنشین دار دسته بندی می شوند. دستگاه های اسکرابر دستی مجهز به دسته بوده و کاربر با قرار گرتن در پشت دستگاه ان را هدایت می نماید. ابعاد کوچک و فشرده اسکرابر های دستی آن ها را به گزینه ای ایده آل برای شستشو و نظافت سطوح کف محیط های کوچک و متراکم تبدیل نموده است. این دستگاه ها به واسطه ابعاد کوچک شان قدرت مانرو بالایی داشته و به فضای کمی برای نگهداری نیاز دارند. در مقابل اسکرابر سرنشید دار، دستگاهی خودرویی می باشد که مجهز به صندلی وبده و کاربر با شستن بر روی صندلی عملیات شست و شو را انجام می دهد. این دستگاه ها به واسطه داشتن ابعاد بزرگ، پهنای کاری بالایی داشته و از این رو برای شستشو و نظافت سریع و موثر محیط های وسیع گزینه مناسبی هستند. از سوی دیگر ظرفیت مخازن اب تمیز و آب کثیف در این دستگاه ها بالا بوده و از این رو تعداد دفعات تخلیه و پر نمودن مخازن در طول فرآیند نظافتی کاهش یافته و در نتیجه سرعت عملیات شستشو و نظافت افزایش می یاید. 

موتور حرکتی

موتور حرکتی یکی از اجزای دستگاه های اسکرابر می باشد. نقش این موتور تسهیل در امر حرکت دستگاه ها می باشد. تمامی دستگاه های اسکرابر سرنشین دار به واسطه نوع هدایت دستگاه مجهز به موتور حرکتی می باشند. در حالیکه تنها برخی از نمونه های دستی مجهز به موتور حرکتی می باشند. 

قابلیت استفاده از مواد شوینده

دستگاه های اسکرابر با استفاده از آب و مواد شوینده عملیات شستشو و نظافت را انجام می دهند. اگر چه کیفیت شستشو و نظافت ارائه شده توسط این دستگاه ها بسیار بالاتر از شیوه های سنتی می باشد. اما این دستگاه ها قابلیت استفاده از مواد شوینده را نیز دارا می باشند. اضافه نمودن مقداری ماده شوینده به مخزن آب تمیز،‌ موجب افزایش توان نظافتی دستگاه در حذف آلاینده های چرب و روغنی از روی سطوح کف می شود. البته نکته قابل ملاحظه در این بین میزان کف ماده شوینده می باشد. به عبارت دیگر شونیده هایی که حجم کف بالایی دارند قابل استفاده در دستگاه اسکراب نمی باشند. و مواد شویدنه استفاده شده در دستگاه اسکرابر، باید استاندارد های لازم جهت استفاده در دستگاه اسکرابر را دارا باشد.

منبع تغذیه اسکرابر ها

اسکرابر ها برای شستشو و نظافت در فضای داخلی طراحی شده اند. از این رو این دستگاه ها از انرژی الکتریکی برای حرکت و فعالیت دستگاه استفاده می نمایند. دستگاه های اسکرابر بر اساس نحوه تامین انرژی الکتریکی به دو دسته اسکرابر های باتری دار و اسکرابر های کابلی دسته بندی می شوند. نمونه های کابلی به واسطه تامین مداوم انرژی برای شستشوی محیط هایی مناسب هستند که دسترسی به پریز برق امکان پذیر است. در مقابل اسکرابر های باتری دار برای شستشو و نظافت محیط هایی مناسب می باشند که دسترسی به پریز برق مقدور نبوده و یا حضور کابل برق در محیط برای افراد درحال تردد مزاحمت ایجاد می نماید. 

مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر

اسکرابر ها دستگاه های مکانیزه و صنعتی برای شستشو و نظافت سطوح کف می باشند. این دستگاه ها با استفاده از سامانه های مکانیزه عملیات شستشو و نظافت را انجام داده و از این رو موجب تسهیل و تسریع در فرآنید نظافت می گردند. ضمن اینکه استفاده از سیستم برس زنی موجب می شود که تمامی آلاینده های انباشته و تثبیت شده در خلل و فرج کف پوش ها بیرون کشیده شده و نظافت شوند. کاهش در تعداد نیروی خدماتی از دیگر مزایای استفاده از دستگاه های کفشوشی صنعتی می باشد. همین امر موجب افزایش بهره وری و سود آوری کسب و کار می گردد. همچنین این دستگاه ه ها سازگاری بالایی با محیط زیست دارند، چرا که موجب کاهش حجم مصرفی اب و مواد شوینده می گردند. 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.