پاک و پاکیزه

راهکار های نوین نظافتی

پاک و پاکیزه

راهکار های نوین نظافتی

آشنایی با اسکرابر

يكشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۱۴ ب.ظ

شستشو و نظافت سطوح کف همواره با دشواری های زیادی همراه بوده و از این رو کاربران برای شستشو و حذف آلاینده های انباشته بر روی آنها غفلت می نمایند. ماندگاری آلاینده ها بر روی سطوح کف پمن اینکه جلوه های ظاهری و بصری محیط را کاهش می دهمی تواند منشایی برای رشد و تکثیر باکتری ها، قارچ ها و عوامل بیماری زا بوده و در نهایت ضمن انتشار بوی نامطبوع در محیط،‌تاثیرات نامطلوبی در سطوح بهداشتی محیط داشته باشد. از این رو شستشو و نظافت سطوح کف از اهیمت ویژه ای بر خوردار می باشد.  با توجه به اینکه استفاده از شیوه های سنتی و دستی برای شستشو و نظافت سطوح کف بسیار دشوار و زمان بر می باشد، به کار گیری دستگاه های اسکرابر راهکار مناسب و مقرون به صرفه ای برای ارائه نظافتی موثر و کارآمد می باشد.

اسکرابر چیست؟

اسکرابر دستگاهی مکانیزه و صنعتی برای شستشو و نظافت سطوح کف می باشد. اسکرابر ها به واسطه استفاده از سامانه های کاملا مکانیزه و تخصصی عملیات شستشو و نظافت سطوح کف را بدون دخالت دست انجام می دهند. این دستگاه ها به منظور شستشو و حذف آلاینده ها مجهز به سیستم برس زنی و پاشش آب بوده و از این رو تمامی آلاینده های انباشته در داخل خلل و فرج کفپوش ها را بیرون کشیده و نظافت می نمایند. مخازن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف و سیستم مکنده که مشتمل بر تی و موتور مکنده می باشد از دیگر بخش های دستگاه اسکرابر می باشد.

مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر

استفاده از سیستم برس زنی در این دستگاه ها، با نفوذ الیاف ریز برس ها به داخل خلل و فرج کفش پوش ها تمامی آلاینده های انباشته در داخل این بخش ها را بیرون کشیده و شستشو می دهد. از سوی دیگر همزمان عملیات شستشو و خشک نمودن سطوح، از جمله مهم ترین ویژگی های دستگاه های کف شوی صنعتی می باشد که به واسطه تجهیز این دستگاه ها به سیستم مکنده محقق می شود. موتور مکنده و لاستیک تی نصب شده در بخش انتهایی دستگاه با جمع آوری و انتقال آلاینده ها به داخل مخزن آب کثیف سطوحی کاملا خشک و عاری از الودگی بر جای می گذارد. تجهیز اسکرابر ها به مخازن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف موجب می شود که دستگاه همواره از پاشش آب تمیز برای شستشو و نظافت استفاده نموده و از این رو  مانع از انتشار آلاینده ها به دیگر بخش ها می گردند.

انواع دستگاه های کف شوی

دستگاه های کف شوی بر اساس نوع هدایت دستگاه به دو د سته کف شوی های سرنشین دار و کف شوی های دستی تقسیم می شوند. اسکرابر های دستی در مقایسه با اسکرابر های سرنشین دار ابعاد کوچک و فشرده ای داشته و از این رو قدرت مانور بالایی دارند. در نتیجه برای شستشو و نظافت محیط های کوچک و معابر باریک و متراکم گزینه ای مناسب می باشند. کف شوی های دستی مجهز به دسته بوده و کاربر با قرار گرفته در پشت دستگاه آن را هدایت می نماید. این در حالی است که اسکرابر های سرنشین دار مجهز به صندلی بوده و کاربر با قرار گرفتن بر روی صندلی دستگاه آن را هدایت می نماید. دستگاه های کف شوی سرنشین دار دارای ابعاد بزرگی بوده و از این رو برای شستشو و نظافت محیط های وسیع گزینه ای مناسب می باشند. در این مدل ها کاربر تنها وظیفه هدایت دستگاه ها را بر عهده دارد.

منبع تغذیه دستگاه کف شوی

با توجه به اینکه دستگاه های کف شوی برای شستشو و نظافت سطوح کف در اماکن سر پوشیده طراحی و تولید شده اند به منظور حفظظ سلامت افراد حاضر در محیط، از انرژی الکتریکی استفاده می نمایند. دستگاه های کف شوی بر اسا نحوه تامین انرژی الکتریکی به دو دسته کف شوی های باتری دار و کف شوی های کابلی تقسیم می شوند. کف شوی های باتری دار به واسطه استفاده از باتری دامنه حرکتی وسیعی داشته و از این رو برای شستشو و نظافت سطوح کف بخش های دور از دسترس گزینه مناسبی می باشند. در حالی کف شوی های کابلی به واسطه اتصال به برق شهری در هر لحظه  قابل استفاده بوده و هیچ گگونه نگرانی از بابت اتمام انرژی دستگاه وجود ندارد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.